Pentru profesioniști

Medicii de specialitate sau cu competenta in diabet, nutritie si boli metabolice pot apasa butonul de mai jos pentru a accesa informatii cu privire la dovezi clinice, studii de caz si solutii oferite de Accu-Chek.

mai mult

Sub 18 ani?

Acest site realizat de Roche Diabetes Care, pentru persoanele cu varsta sub 18 ani, contine instrumente interactive pentru a te ajuta pe tine si familia ta sa aflati mai multe despre diabetul zaharat.

Accu-Chek pentru copii
Pentru profesioniști
Sub 18 ani?
roche.com

Dieta sanatoasa

Fiind o persoana cu diabet, tu trebuie sa iei decizii importante in fiecare zi in legatura cu alimentatia.
Ceea ce mananci are un impact mai mare asupra glicemiei tale decat orice altceva faci.

Poti raspunde aceastei provocari de zi cu zi prin planificarea meselor. Avand o idee clara asupra dietei adecvate, poti face alegeri sanatoase atunci cand mananci acasa, cand faci cumparaturi sau cand iesi in oras.

Colaborand cu medicul tau si invatand despre nutritie si despre efectul alimentatiei asupra glicemiei, poti transforma planificarea meselor intr-o experienta placuta.

Cele mai multe alimente se transforma in zahar – sau glucoza– inainte de a intra in sange. Insulina ajuta glucoza sa treaca din sange in celulele corpului – (creier, muschi) – unde este folosita ca energie. Fara insulina care ajuta zaharul sa intre in celule, corpul tau nu poate obtine hrana de care are nevoie, iar excesul de zahar ramane in sange.
 

Atunci cand mananci, iti alimentezi corpul cu energie. De aceea glicemia ta creste dupa ce mananci si de aceea multe persoane care au diabet trebuie sa foloseasca insulina in apropierea orelor de masa. Insulina transfera zaharul din sange in celule, unde poate fi folosit.

Planificarea a ce, cand si cat de mult mananci joaca un rol important in mentinerea valorilor glicemiei tale in limitele stabilite de medicul tau impreuna cu tine.
 

Vizitatorii site-lui sunt sfatuiti sa consulte un medic specialist pentru mai multe informatii.
 


 

Indicele Glicemic

 

Studiile arata ca, atunci cand se analizeaza cum afecteaza carbohidratii glicemia, se vorbeste atat despre cati carbohidrati mananci, cat si despre sursa lor.1 Anumite alimente determina o crestere rapida a glicemiei dupa o masa, in timp ce altele determina un nivel maxim mai scazut si o scadere treptata a glicemiei. Masura a cat de repede un aliment determina cresterea glicemiei pana la maximum se numeste indice glicemic, sau IG.

 

Ce inseamna un numar de indice glicemic (IG)?

 

Alimentele bogate in carbohidrati sunt clasificate pe o scara de la 1 la 100, 100 reprezentand efectul glucozei pure asupra organismului. Cu cat numarul indicelui glicemic al unui aliment este mai mic, cu atat nivelul maxim al glicemiei este atins mai lent. Felul in care sunt gatite alimentele (de exemplu prajire vs. coacere) poate determina nivelul IG al alimentelor.

 

 

 

IG se imparte in 3 nivele:

  • Mic: mai putin de 55

  • Intermediar: intre 55 si 70

  • Mare: peste 70

 

Cateva alimente cu un IG mic sunt:

  1. 1. Paine integrala si cereale si paste din grau dur
  2. 2. Orez brun

  3. 3. Fasole uscata si linte

  4. 4. Terci de ovaz gatit ca pe vremuri

  5. 5. Cartofi dulci

  6. 6. Produse lactate

  7. 7. Mere, pere si piersici

Carnea si grasimile sunt sarace in carbohidrati si nu se incadreaza in clasamentul IG.

In combinatie cu masurarea carbohidratilor, acordarea atentiei la nivelurile IG te poate ajuta sa iti stabilizezi valorile glicemiei pe tot parcursul zilei. Regula degetului mare este: cu cat IG este mai mare, cu atat trebuie sa fie mai mica portia pe care o mananci. In schimb, poti manca mai multe alimente cu IG mai mic  fara a-ti creste valoarea glicemiei. Poti alege alimente din categoria celor cu IG mic mai des si sa verifici daca te ajuta la mentinerea unor valori ale glicemiei mai apropiate de normal.

 

1 Arhivele de Medicina Interna 2006;166:1466-1475 ‘ Compararea a 4 diete cu valoare glicemica diferita asupra pierderii in greutate si reducerea riscului cardiovascular la tinerii adulti supraponderali si obezi: o proba controlata statistic  Disponibil la http://archinte.ama-assn.org/cgi/content/short/166/14/1466 .
2 Institutul International de Diabet. Index Glicemic. Disponibil lahttp://www.diabetes.com.au/about.php?regionID=254.
 
Vizitatorii site-lui sunt sfatuiti sa consulte un medic specialist pentru mai multe informatii.

Planificarea Meselor

 
Scopul planificarii meselor este de a-ti controla valorile glicemiei, de a mentine o greutate corporala sanatoasa si de a te face sa te simti bine. Medicul tau te poate asista in planificarea meselor sugerand cantitatile corecte, tipurile de alimente si orele la care sa mananci.
Diferite tipuri de mancare au roluri specifice in organism. Controlul asupra a ceea ce mananci, cand mananci si cat de mult mananci, impreuna cu testarea regulata a glicemiei, te poate ajuta pe tine si pe medicul tau sa intelegeti in ce fel alimentele pe care le mananci iti afecteaza valorile glicemiei.
Pe masura ce dezvolti un regim alimentar potrivit nevoilor tale, gandeste-te la alimentele pe care le mananci in mod obisnuit. O modalitate de a identifica acest lucru este sa creezi o lista cu tot ceea ce mananci in decursul a 3 zile. Dupa ce finalizezi lista, vorbeste cu medicul tau pentru a analiza aceasta lista si intreaba-te urmatorele lucruri:
 
  1. 1. Care sunt alimentele mele preferate?
  2. 2. Am „alimente-problema” care nu sunt sanatoase si din care mananc prea mult?
  3. 3. Cat de mari sunt portiile mele de mancare?
  4. 4. Cat de des mananc?
  5. 5. Cat de des mananc prea mult?
  6. 6. Exista o perioada a zilei cand imi este mai greu sa imi urmez regimul alimentar?
 
Mancatul la intervale regulate ofera corpului tau sansa de a folosi eficient zaharul din sange intre mese. In general, ar trebui sa mananci la fiecare 4-5 ore. Saritul peste mese poate duce la excese alimentare la urmatoarea masa, ceea ce creste valorile glicemiei.
Daca valoarea glicemiei tale este mare inainte de masa, asteapta aproximativ o ora inainte de o noua testare sau inainte de a manca. Daca urmezi un tratament cu insulina, vorbeste cu medicul tau despre folosirea insulinei odata cu mesele si gustarile.


Vizitatorii site-lui sunt sfatuiti sa consulte un medic specialist pentru mai multe informatii.

Mentinerea unei Greutati Sanatoase

 
Daca esti o persoana cu diabet, mentinerea unei greutati sanatoase are un efect pozitiv asupra sanatatii tale.1
 
Este important sa iti implici medicul in eforturile de a pierde in greutate. Acest lucru este important mai ales daca esti o persoana cu diabet de tip 1, pentru ca pierderea in greutate implica toate aspectele programului de gestionare a diabetului, inclusiv regimul alimentar, activitatea fizica si insulina.
 Unele persoane iau in greutate atunci cand incep sa foloseasca insulina, deoarece corpul lor incearca sa restabileasca o greutate sanatoasa. Colaborand cu medicul tau, poti stabili un plan pentru a mentine o greutate sanatoasa si pentru a atinge obiectivul de pierdere in greutate.

 
1 Fundatia Internationala de Diabet. Legatura intre Diabet si Obezitate. Disponibil la:http://www.idf.org/home/index.cfm?node=1207.
 
Vizitatorii site-lui sunt sfatuiti sa consulte un medic specialist pentru mai multe informatii.
Email More... (295)