Pentru profesioniști

Medicii de specialitate sau cu competenta in diabet, nutritie si boli metabolice pot apasa butonul de mai jos pentru a accesa informatii cu privire la dovezi clinice, studii de caz si solutii oferite de Accu-Chek.

mai mult

Sub 18 ani?

Acest site realizat de Roche Diabetes Care, pentru persoanele cu varsta sub 18 ani, contine instrumente interactive pentru a te ajuta pe tine si familia ta sa aflati mai multe despre diabetul zaharat.

Accu-Chek pentru copii
Pentru profesioniști
Sub 18 ani?
roche.com

Activitate fizica

Activitatea fizica stimuleaza insulina si poate fi folosita ca metoda pentru a echilibra valorile glicemiei si pentru a diminua riscul complicatiilor diabetului. De fapt, studiile arata ca activitatea fizica poate chiar ajuta la prevenirea sau intarzierea dezvoltarii diabetului de tip 2.1

 

Mancatul iti creste in mod normal valoarea glicemiei, in timp ce medicamentele pentru diabet si activitatea fizica o scad. In timpul activitatii fizice, muschii tai folosesc glucoza din sange pentru energie. Insulina care circula in corp transporta glucoza in celule.

 

Inainte de activitatea fizica, asigura-te ca vorbesti cu medicul tau, ca iti echilibrezi alimentatia si iti intelegi nevoia de insulina. Mancatul cu 1 ora sau 2 inainte de activitatea fizica poate ajuta la prevenirea scaderii exagerate a valorii glicemiei. Este posibil sa ai nevoie de mai multa mancare pentru a mentine un nivel crescut de glucoza de care are nevoie corpul tau pentru energia folosita in timpul activitatii fizice. Aminteste-ti sa iei cu tine o gustare de cate ori faci miscare pentru perioade lungi de timp.

 

Activitatea fizica pe termen lung

 

S-ar putea sa nu castigi un maraton sau sa duci acasa o medalie de aur, dar fiind o persoana cu diabet, este important sa stii ca activitatea fizica iti ofera cu adevarat satisfactii. De fapt, s-ar putea sa fii surprins sa afli cat de mult te poate ajuta activitatea fizica sa iti controlezi glicemia. Ca sa nu mai vorbim de toate beneficiile fizice si mentale pe care le ofera, incluzand:

 

  1. 1. O inima mai sanatoasa
  2. 2. Oase mai puternice
  3. 3. Controlul greutatii
  4. 4. Imbunatatirea starii de bine
  5. 5. Ameliorarea durerilor

 

Acestea sunt cateva motive destul de bune care sa te determine sa te mentii activ prin programul de activitati fizice. Aminteste-ti, daca esti abia la inceput, sa mentii intotdeauna ritmul. Creste frecventa, intensitatea si durata programului pe masura ce incepi sa te simti pregatit. Incepe cu 4 sau 5 sedinte de exercitii pe saptamana timp de 10 sau 20 de minute si prelungeste timpul treptat pe masura ce te simti in stare.


 

1 Li G et al. Efectul de lunga durata al schimbarilor modului de viata pentru a preveni diabetul in Studiul de Prevenire a Diabetului al lui China Da Qing. Lancet 2008;371:1783–9

 

 

Vizitatorii site-lui sunt sfatuiti sa consulte un medic specialist pentru mai multe informatii.



 

 

Email More... (295)