roche.com

3 A-uri pentru o inimă sănătoasă: Alimentaţie, Activitate, Asistenţă

A1: Alimentaţie
Obiceiurile noastre alimentare sunt deprinse foarte de timpuriu în viaţă, şi ele pot fi foarte dificil de schimbat. Dar perspectiva unei inimi sănătoase reprezintă un stimulent formidabil. Dacă medicul dumneavoastră vă recomandă să reduceţi consumul de sare, grăsimi, carbohidraţi sau aportul de colesterol, aceasta se datorează faptului că actualele dumneavoastră obiceiuri alimentare ar putea conduce la bine-cunoscuta asociere a diabetului cu boala cardiacă. Ţineţi minte că fiecare lucru mărunt contează.
 
A2: Activitate fizică
Mâncaţi aşadar mai sănătos – dar efectuaţi şi exerciţii fizice mai multe?  Activitatea fizică este benefică pentru inima dumneavoastră, pentru controlul glicemiei şi chiar pentru confortul dumneavoastră psihic general.  S-ar putea să vă fie mai uşor dacă nu percepeţi activitatea fizică ca pe un munte de escaladat – concentraţi-vă doar pe a face mişcare în următoarele 15 minute.
 
A3: Asistenţă  
Echipa medicală care vă tratează doreşte să aveţi tot succesul de care sunteţi capabil. Consultaţi-i în legătură cu tot ceea ce vă preocupă, chiar dacă dumneavoastră consideraţi că nu e important. Atunci când vă recomandă un test sau un tratament, aflaţi la ce trebuie să vă aşteptaţi, pentru a nu vă simţi îngrijorat mai târziu.
 
Amintiţi-vă de asemenea că relaţia pacient-medic este bazată pe reciprocitate. Medicul dumneavoastră nu vă poate gestiona diabetul fără ajutorul dumneavoastră – asiguraţi-vă că vă achitaţi de responsabilitaţile care vă revin şi faceţi tot ceea ce aţi v-aţi asumat că faceţi în timpul consultaţiei.