Îmi va face rău mâncarea?

În general, mâncăm prea multă grăsime. Avem nevoie să reducem cantitatea de grăsime pe care o mâncăm din cauză că mici pachete de grăsime pot bloca vasele de sânge care transportă sânge în corpul nostru. Asta nu înseamnă că va trebui să eviți alimentele gătite cu sau realizate din grăsimi, dar ar trebui să mănânci mai puține. În cazul tău poate fi vorba despre chips-uri, plăcinte, produse de patiserie și ciocolată, dar nu uita de grăsimea din carne, ouă și brânză.

Nu mânca nici prea multe alimente bogate în proteine​. Deși ele nu conțin carbohidrați, ele pot conține prea multă grăsime. Cele mai multe gustări sunt o problemă, deoarece, de asemenea, tind să fie bogate în grăsimi.

Voi putea să mănânc dulciuri?

Copiilor le place să mănânce dulciuri. Nu există niciun motiv să nu poți mânca mici cantități de dulciuri sau ciocolată, dar ele sunt cel mai bine consumate ca parte a, sau imediat după o masă care conține un amestec al tuturor alimentelor deja menționate. Deci, e OK ca uneori sa termini masa cu un desert.

Încearcă să nu mănânci dulciuri ca gustare, căci consumate separat, acestea sunt absorbite prea repede. Înainte de exercițiu fizic ar trebui să ai mai mulți carbohidrați în masă sau în gustare, dar se poate, de asemenea, să ai nevoie de ceva dulce. Acest lucru îți va fi explicat ție și părinților tăi de către medicul diabetolog.

Poți găsi în magazine dulciuri “diabetice”: ciocolată și biscuiți. Acestea pot fi costisitoare și, uneori, au aceeași valoare de carbohidrați ca produsele normale.

Ține minte

  • Alimentele bogate în carbohidrați sunt bune pentru tine, mai ales dacă ele conțin și fibre.
  • Întotdeauna să îți mănânci mesele și gustările.
  • Nu trebuie să renunți la lucrurile care îți plac, dar servește-le împreună cu mesele tale, nu ca gustări.
  • Încearcă să alegi gustări cu un conținut redus de grăsimi, dacă este posibil.
  • Încearcă să mănânci un pic mai mulți carbohidrați împreună cu masa sau cu gustarea înainte de exercițiile fizice.

Parents' note

Nota părintelui

În cazul în care copilul tău are sub cinci ani, sfaturile nutriționale cu privire la grăsimi diferă ușor. Este posibil ca copiii foarte mici, sub doi ani, să nu poată fi capabili să mănânce hrană suficientă pentru a obține toate caloriile de care au nevoie pentru creștere. Cel mai bine este să le oferiți mai degrabă alimente cu grăsimi, decât versiunile cu conținut redus de grăsimi.

După vârsta de doi ani, copiii trebuie să mănânce hrană suficientă pentru o creștere și o dezvoltare normală, cu cât mai multă varietate posibilă pentru a păstra mesele distractive și interesante.

Până la vârsta de cinci ani, ei pot să mănânce la fel ca restul familiei, inclusiv alimente cu conținut redus de grăsimi, cum ar fi laptele semi-degresat.

Încercă să eviți excesul de greutate fiindcă acest lucru poate cauza probleme de sănătate, acum și în viitor, prin suplimentarea muncii pe care inima și vasele de sânge trebuie să o facă. Medicul diabetolog te poate ajuta și sfătui.

În cele din urmă, nu te opri din ieșit cu prietenii sau să mergi la petreceri – poți face în continuare tot ce îți place.

Further information for parents

Further information for parents